|
Semi-remborde strapcirka 50 produktions steps Den semi-remborde rem bruges til at opnå to ting: lave omkostninger og masseproduktion. Det øverste læder trækkes kun til forkantens nederste kant (ikke under) og forsegles der. Limen er det eneste, der holder stroppen sammen. Sømmen er kun til dekoration. Ulemperne: På grund af det hærdede klæbemiddel er stropperne ofte meget stive, og lagene er tilbøjelige til at adskilles. |
![]() |
Cut Strapcirka 70 produktions steps Selvom produktionen af den afskårne rem er mere detaljeret end produktionen af en semi-remborde rem, er den stadig en mere enkel produktionsmetode. Læderet skæres i form af en rem og limes derefter. De åbne kanter fyldes derefter og farves med farvestof. Mange forskellige stropper er mulige. |
![]() |
Remborde / Full-bugg strapcirka 140 produktions steps Ved fremstillingen af en remborde eller en fuld buggstrap er det øverste læder foldet sammen, naturlig bomuldsfleece og tyndt på plads. Det foldede øverste lag limes fast på foringsskindet så langt ned ad stoffibrene for at forhindre penetrering af bakterier. Endelig sys alle lagene sammen. RIOS1931 udgave med fuld buggestrop, svarende til en »Goodyear svejset« eller »rammesøm« sko, men på samme tid stabil og langvarig. |
![]() |
Art Manualcirka 172 produktions steps Den avancerede »Art Manuel«-teknik, der bruges til RIOS1931 full-bugg-remmen, ligner en »Goodyear welted«- eller »rammesyet«-sko med en ekstra læderskede. Remmen præges derefter; kanterne glattes med varme, slibes ned og males 5 gange med kantfarve. Løkkerne er håndsyet. Mange af »Art Manuel«-modellerne har også ægte saddelsøm (håndsøm). |